Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 27, 2012

Nightmare turns beautiful scene-MasyaAllah!

Assalamualaikumwarahmatullah. . .

2 minggu lepas, I was experienced light bleeding dalam 2-3 hari mcm tu.. asal bangun tido je ade, and yang paling risau bila dia start kuar fresh blood..dari pembacaan kalau impantation bleeding tu mcm light pink spotting mcm tu je. and fresh blood means there's something threatening your pregnancy.

Cuak sangat! tapi cuak2 pun, boleh plak saya degil xmau pergi klinik utk check ape2. relax...je. konon2 nak tunggu if bleeding tu teruk baru nak pergi jumpa doktor. Sampaila awal minggu ni saya mimpi yang paling teruk. Saya mimpi saya keguguran. Siap nampak bentuk my little baby amongst the blood yang kuar. .

Maka tanpa berlengah2 lagi, esoknya minta excuse from my senior utk balik awal sbb kalau nak jumpa Dr Tinny kena pergi before 5pm. lepas tu dia akan rehat n malam tukar dr lelaki pulak yang bertugas. No No.. xboleh dr lelaki. . Sampai je 10minit before 5pm. Ingatkan datang nak buat buku terus kat klinik. tapi bila Dr Tinny tanya, saya plan nak bersalin kat mana, and saya kata AnNur di Bangi, terus dia tak bagi. dia kata 'jauhnya. . kalau awak bersalin pada bulan ketujuh macamana? kalau ada complication macam mana? This is your first child, kami taktau pattern kesihatan awak macamana..'

ok, pasrah. .terpaksa buat jugak di KKIA. malas sebnanya sbb kena tunggu dan tunggu dan tunggu. . haih. .

Dah tu dr pun scan. .moment yang paling mendebarkan sangat2 pasal takut ada pape terjadi to my baby. .tapi bila tengok je kat skrin, dr tunjuk baby's heartbeat, 'tengok ni, aktif heartbeats dia..' ' this is baby's leg, this one's baby's hand, look, that's the position. '

rasa macam kata2 dr tu xberapa kedengaran je. . asyik sangat tengok skrin tu, tengok heartbeats di yang aktif tapi sangat kecik. .sangat comel, kaki dia, tangan dia. . .oooh, MasyaAllah, beautiful! tak henti2 senyum tengok imej scan yang dr bagi.

patutla selama ni org excited tengok imej tu. seblum ni saya sendiri pelik, nampak apa kat situ? xpandai nak interpret sebab yang saya nampak hanya blurry white n black. . tapi, bila tengok sendiri punya. .tak henti2 senyum. . . seronoknya hati ni. . .

kesian husband, dia jeles sorang2 bila saya cerita moment 'meeting' saya dengan baby tadi. .hihi. . .

No comments: