Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 24, 2014

Wean Off

Assalamualaikumwarahmatullah and good day!

Dah 2 hari training Harith untuk wean off. Since umur dia 1 tahun 1 bulan dia dah x breastfeed. Tapi bila malam, mesti nak melekap je sampai tertidur. Until I have decided to wean him off from me..huhu..sedih, tapi apakan daya, less than 2 month our second bub will come out, insyaAllah.. so Harith, please make way to your adik baby ye..

Dalam masa beberapa hari before, dalam kereta waktu nak hantar dia ke rumah pengasuh, or before dia nak tido, I keep reminding him, 'Harith dah big boy, n*n*n no, no, no. Ummi popok ye'. Then he'll nod and say 'no,no,no'. Tapi bila I'm about to put him to sleep, dia akan merengek and I surrendered. Tapi sejak semalam, nekad betul untuk tidurkan dia without n*n*n. I ignored him, dia merengek jugak, lama2 popok dia, dia tertidur sendiri.

Tapi last night, I remembered one of my friend ada post kat fb yang dia bacakan storybook for his son until anak dia tertidur. Then i read him a story. I made up a story yang sebenarnya tak best pun, last2 dia tertidur sendiri! X sampai ending cerita lagi dia dah tertidur!


Well done baby Ummi..... You're a big boy now, you did a very good job!

No comments: