Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Happy Birthday

Daisypath - Happy Birthday

Lilypie - First Birthday

Thursday, December 3, 2015

fobia nak datang course lagi...

Assalamualaikum wbt..

1 week more to finish the course, alhamdulillahhh....... dah 3 bulan disini.. macam2 yang dilalui. Terlalu banyak sampai tak terakam. Paling sedih of course, meninggalkan kesayangan di rumah.. without me, sedih.. the first month semuanya seems ok. Masuk second month, start ada problem sana sini.. terasa macam melalui zaman paling gelap dalam hidup. Difitnah sana sini, diumpat malah dimaki oleh org yg terdekat.. Allah.. apakah dugaan.. selepas peristiwa kehilangan arwah mak dijemput Ilahi, ini rasanya perkara yg paling menyedihkan berlaku dalam hidup ni. Syukur, punyai suami yang banyak bersabar memimpin aku keluar sikit2 dari masalah yang membelenggu... suami banyak nasihatkan bersabar, buat tak tahu.. kita takkan mungkin dapat memuaskan hati semua pihak!

Buat keluargaku yang tak putus2 menasihati, terima kasih... banyak pengorbanan kalian.. buat bapa mertua yang menyokong dan menasihati... terima kasih ayah... tak tertanggung rasanya bila dihentam dari kiri dan kanan... buat insan yang berkenaan, berbahagialah sekiranya ingin bahagia.. jangan banyak menyimpan benci kepada org lain.. mungkin satu hari org tu lah yg akan membantu kita.. dan janganlah suka menyampai2 cerita, lebih baik berdiam dari menyampai yanng buruk kan? Sekali aib org dedahkan, sepuluh kali aib kita terbuka.. kalau xsuka, nasihatilah, janganlah diumpat.. nasihati aku, biar aku tahu apa kwsalahanku, janganlah biar org lain tahu sedangkan aku tak tahu!

Buat masa ini, biarlah segalanya terubat dgn masa.. siapa yang xmahu bahagia, semua orang nak.. tapi, biarlah.. tanggungjawab tetap perlu dilaksana, cuma kemesraan spt masa lalu mungkin tak seperti dulu...

Semoga Allah melembutkan hatimu dan hatiku...

No comments: