Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 23, 2008

mess night tauliah 2009


assalamualaikum all...

ni la anak sepupu aku, najiha...da aku xde anak buah lg, n adik aku yg kecik tu pn da besar...so, bdk ni la yg jd penghibur kt rumah..

xsabar nk tngu esok. cuti yg panjang dan..halal... hee.. slame ni balik pn lari2 jer. xtenang hidup dok umah tanpa cuti yg halal ni.mane taknye, last week ramai yg terlibat jd volunteer utk asean univ games, aku selaku ajk mesnite bersame2 ajk yg len kne dok sini, abeskn keje ktrg.. sunyi gile. aku mane la reti dok sunyi2 ni..tu yg blk rumah tu. family aku ni happening sket. mmg xrase bosan dok umah..

lgpn, xlame lg kazen aku nk kawen. aku balik tlgla bwt pape yg ptt. die ni jenis yg papepn nk bwt sendiri. door gift sume ktrg bwt sendiri under his supervision. 'his'. cerewet kn? kalo pompuan xpela jgk nk cerewet2.. tp ok gak. adela alasan aku nk pegi umah kazen aku. leh la men ngn si najiha ni..hee..

pasal mesnite...aku selaku secretary intake, mestila dok bhgn sekretariat kn.. bwt surat, kad2 la, seating plan laa.. ni la 1st time ktrg handle mesnite sendiri. penat, tp bes. xsabar tngu d day, 3 jan ni kt legend hotel. nsb baek ajk2 aku ni rajin gk..membantu aku yg xbrape pandai ni bwt keje..thanx korg... tp adela sorg makhluk Allah ni, susahnye la aku nk mntk bwt keje. byk sgt alasan! urghh...! please-lah. man wt lotsa reason is a real piss-off! org yg jenis cmni bkn leh biar. nnt derg dok senang lenang ats payah org len...pastu, kauu jgk dpt name..blah!!

mlm ni ade klas mesnite.. nk ajar ktrg the right way to attend our mess night. haa, ni bukan mcm makan2 bese taw. dinner yg penuh protokol. makan mmg bes, tp kenela ikut protokol. itulah tentera...sumenye must b organised.. adelh ikut pengalaman senior2 tn lepas, derg ni bwk couple p mes night. civilian laa...bole plk smbil mkn dok sms2 kn... pakaian pulak..mcm nk pegi night club..masyaAllah... bukannye tak dibgtaw.. saje2 bwt xnk taw.. nk diherdik, civilian.. haa, pastu, Vice chancellor ktrg kuarkan arahan, mesnite xpyh bwk couple... haa,pdn muke..

hurm, oklaa...da msk asar..till then!

tata~

No comments: