Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 26, 2012

stresssnya!

Assalamualaikumwarahmatullah...

baru je lepas angkat call from an old colleague. Bertanya pasal teman sekerja yang dipuji melambung2. Ok fine. cepatnye berita tersebar.. baru je semalam mengadu kt a friend perihal cerit yang xbest ni.

Semalam saya dipanggil oleh my 2nd boss, asking why this and why that.. memang saya akui, banyak makan semut agaknya akhir2 ni, terlupa itu dan ini. but at least, I DO MY WORK SUCCESSFULLY OK!!! sampaikan kerja orang lain yang didivertkan kat saya pun saya buat je. saya yang menurut perintah.

and finally, saya jugak yang dikutuk dan paling teruk, he keeps comparing me with my junior! kalau kerja junior tu memang tip top, buat kerja bagus sangat takpela jugak. ini tak, dah la banyak mulut, merenyeh sana sini, banyak excuses, last2 dia dapat nama yang harum, nama saya jugak yang busuk. geramm! Siap kata 'dia boleh je nak borak2 dengan aku'.. see? saya tau la saya bukan jenis orang yang suka berborak, layan gelak, gosip, umpatan awak tu. saya memang tak suka ok! yang pandai berborak, yang pandai layan gelak, semuanya dapat tempat di hati dia. semuanya akan di excuse dai membuat kerja. saya jugak yg kena jadi kambing hitam, pergi kesana sini, buat itu dan ini. wattheff?

inikah keadilan dalam bekerja? tak adil langsung. tapi memang jenis saya, buat kerja tanpa sebarang excuse. yang saya tau cuma 'ya tuan, yes sir'. saya xpandai nak merenyeh, mengexcuse macam2.

hurmm...sedih =(

2 comments:

Ira said...

same la kita..just yes i do..last2 org lain dpt nme..kite slalu busuk..
sy lg la benda xbuat pn jd isu..huhu :(

ruzana ahmad said...

huhh, nasib baik ada geng.. xpela, biar org tak nampak tapi Allah nampak kan.. smoga kita dpt keberkatan dlm krja2 kita ye=)