Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 6, 2012

bad day

Assalamualaikumwarahmatullah. . .

Rasa geram sangat lah harini. rasa sangat ditindas. nak luah kat blog boleh? it's mine anyway, so xpelah kan nak membebel di blog sendiri..

Geramnya rasa pada my 2nd boss tu. saya dah planning baik punya, siap husband dah ambil cuti on next week untuk ambik saya and barang-barang semua untuk melapor ke tempat kerja yang baru. last2 minute, saya diarahkan untuk attend one-week course di taiping padahal saya dah bagitau awal2 yang saya ada appointment doctor on 10th and 13th and saya kena settlekan clearance di unit sekarang ni on next week. and i had promise to my new boss kat kl that i will be reporting on 17th. kejam sangat kan? saya ada masa 2 hari ni je to settle everything! dengan audit akaun, dengan investigation report, ape ni? kenapa bertimpa2 kerja yang datang di saat genting macam ni? as if there's no one else working here kan? padahal ada lagi officers yang boleh take charge of that course. tapi dia dikecualikan atas sebab yang saya tau sangat: supaya that personnel boleh ganti dia if ada meeting/kerja/anything, so that dia tak payah nak gerak kemana2. hei plis, you baru 2nd boss tau! bukan boleh dok goyang kaki!

Bila dah geram, mula lah teringat balik to all kekejaman yang dia pernah buat to me. waktu awal2 report sini, jangan cakaplah, ragging tu mesti. ok fine, takpe, sebab saya young officer, i accept that. tapi bila junior2 saya dah mula masuk, xpula mereka kena ragging macamana saya kena? ok, mungkin tu rezeki mereka..

Waktu saya ambil cuti kawin, saya still bekerja to the very last minute. padahal esok tu my nikah day, saya sanggup lagi dari perlis ke mindef untuk settlekan my work. lepas tu, after 4 hari lepas kahwin, which is masa tu saya tengah berhoneymoon di cameron highland, dia call bertalu2 suruh balik perlis sebab nak settlekan akaun! ya Allah geramnya masa ni...! habis je pergi cameron, saya angkut sekali my husband pergi perlis semata2 nak explain tentang akaun kat dia.

masa tu saya anggap takpelah, kerja kan.. nak buat macamana.. tapi bila dalam condition sekarang, junior2 saya bercuti kahwin selama 3minggu, and bila ada kerja sikit, dia boleh kata, 'takkan nak panggil diorang...diorang tengah cuti kahwin tuu..' WTH! cuti lama kottt... xkan xboleh nak sacrifice few days? and diorang memang ada kat tempat berkursus tu pun!

yang paling saya geram, i have told him that i have appointments on 10th and 13th, dia boleh kata, xpela,, hang pergi 11 hb, pastu 13 tu balik sini balik, dah habis appointment, hang pergi lah semula ke taiping! perlis-taiping adalah sangat jauh ok, dengan keadaan saya mengusung perut yang dah 36 minggu ni nak drive!

hish, kalau cakap pasal dia memang xkan selesai rasanya cerita ni! betula la kata suami, saya terlampau "ok, takpe, saya boleh buat.." saya ingatkan, bila saya buat macam tu, one day, dia akan ingatlah yang saya pernah mengorbankan cuti-cuti saya untuk bekerja, tapi tak pun...! rupanya dia ingat lagi senang saya nak kena buli rupanya.. lepas ni xde dah.. saya akan jadi selfish when it comes to work. saya dah taknak berlembut2 lagi dengan orang yang suka ambil kesempatan macam tu.

gerammmmm....!

p/s: tadi waktu saya masuk his office, bagitau saya dah settlekan audit segala, dia tanya saya 'nanti hang takde sape nak buat akaun ye? mana ada sapa aku nak harap..'  ohh sorry, saya senyum je lepastu keluar dari office dia. padan muka! selama ni saya sorang buat kerja tu kan? pandai2lah nak cari sendiri. once saya dah start cuti nanti, saya xkan layan dah call2 dari office ni, especially dia! sebab i belong to my new unit now!

3 comments:

zoora qushairi said...

eh eh geram nye zura baca. mana hati dan perut 2nd boss awk ni zana.

zana pegi ke taiping tu? tak yah pegi der...dah sarat dah tu..dah masa standby mode nak bersalin dah pun.

hish.

ruzana ahmad said...

tu la.. taktau nak kata pe dh ni zura.. pttnye kena happy time2 cmni, tp bertambah stress pulak rasanya.. xfaham betul lah ada org cmni. fikir utk kesenangan dia je.. xfikir org yg susah.. xpe2, dia buat saya mcm ni.. nnti kena susah kat dia baru dia tau!

Unknown said...

Hahaha cite keje smpai mati x kan abis.. n hasyir penah ckp dgn kite sme mcm apiz ckp... selalu nau ckp okey smpai org leh buliii... nmpk sgt comited kerja di ctu kak.. 😆